Zo vlot en zo gedisciplineerd de verkoop van de voorbehouden tickets voor de Bomenaars en omgeving zaterdag werd afgehandeld, zo enerverend was de online-verkoop voor België.
Op een bepaald ogenblik stonden er zowat 100.000 mensen in de elektronische wachtrij in afwachting dat ze hun ticket(s) voor het dansfestival Tomorrowland konden bestellen. Nog voor de verkoop om 11 uur zaterdagmorgen voor België officieel van start ging, lag de website van Tomorrowland al plat. Gelukkig verliep de ticketverkoop via een aparte website. Wie vooraf had geregistreerd had deze link al ontvangen. Anderen moesten er naar op zoek gaan.
Op Facebook was al snel een groep gevormd die met de seconde verder aandikte. Daarop heel wat negatieve commentaren van diegenen die met dit leuke weer, uren aan hun internetverbinding doorbrachten voor hun ticketbestelling. Toch wel een smet op het anders zo professionele blazoen van Tomorrowland, dat eergisteren nog is uitgeroepen tot beste dansfestival ter wereld.
Woordvoedster Debby Wilmsen is ook niet erg gelukkig met de situatie maar daaraan is nu niets meer te verhelpen. Elektronisch aanschuiven is de boodschap. Er werd de klanten ook gevraagd om maar een keer in te loggen. Op Facebook werd gewag gemaakt van Tomorrowlandfans die met drie laptops, twee PC's , i-Phone, enz. waren ingelogd om dat ene ticketje te bemachtigen. Hoe dan ook de vraag is al de hele dag door, groter geweest dan het aanbod.
Jan BOEY
Bron : GVA.be